Site icon Volcano Blog'as

Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis

Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis

Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės lyderių, vadinamųjų „influencerių“ rinkodara (angl. influencers marketing).

2018 m. įmonės „Sprout Social“ atliktas tyrimas parodė, kad JAV 56% rinkodaros specialistų jau dirba su „influenceriais“ ir ieško būdų, kaip apie savo produktą ar paslaugą papasakoti naujiems klientams. Ši tema nėra nauja ir Lietuvoje. Viena po kitos kuriasi agentūros, kurios atstovauja arba padeda surasti įmonėms, klientams nuomonės lyderius socialiniuose tinkluose.

Lietuvoje įsikūrusios agentūros „Influenceriai“ duomenimis, mūsų šalyje nuomonės lyderiai už vieną įkeltą žinutę į socialinius tinklus gali tikėtis nemenko atlygio. Pavyzdžiui, kas turi 100.000 ir daugiau sekėjų, iš vieno įkelto įrašo uždirba 500 – 1.200 Eur. Tie, kurie turi 30.000 – 100.000 sekėjų, uždirba 200 – 500 Eur. 1.000 – 30.00 sekėjų turintys nuomonės formuotojai gali tikėtis 50 – 200 Eur.

Tarp rinkodaros specialistų yra skirtingų nuomonių, ar šis naujas komunikacijos kanalas yra efektyvus, ar kaina yra ne per didelė.

Įsivaizduokite, kad jūs turite x produktą ir norite jį išreklamuoti. Tikslas – kuo didesni pardavimai. Tikėtina, kad tarp tradicinių pardavimo kanalų pasinaudosite ir nauju – „influencerio“ rekomendacija. Čia galite rinktis iš trijų nuomonės sekėjų kategorijų. Darykime prielaidą, kad jūs pasirinksite pirmąją „influencerį“, kuris turi daugiau nei 100.000 sekėjų. Šiam žmogui jūs sumokėsite už vieną įrašą 500 – 1.200 Eur. Atrodytų viskas gerai, teoriškai bus didelis pasiekiamumas, bet:

– Jeigu „influenceris“ turi 100.000 sekėjų, tai dar nereiškia, kad jam įkėlus įrašą visi jo virtualūs draugai pamatys jūsų reklamuojamą produktą. Populiariausi socialiniai tinklai turi algoritmus, kurie nusprendžia ką kiekvienas vartotojas mato savo naujienų sraute. Pvz., jūs esate tarp „influencerio“ sekėjų, bet jau kuris laikas nespaudžiate „patinka“ mygtuko po jo žinutėmis. Didelė tikimybė, kad šio nuomonės lyderio įrašus matysite vis rečiau. Taip bus, nes „Facebookas“ galvos, kad tokio turinio žinutės jūsų nedomina.

Svarbus dar vienas momentas. Jeigu nuomonės lyderis turi susikūręs ne paskyrą, o puslapį „Facebook“, tai dažniausiai organinis žinutės pasiekiamumas bus iki 10% žmonių, kurie seka nuomonės lyderį. Žinutės sklaida taip pat priklauso ir nuo laiko, kada „influenceris“ įkelia įrašą bei temos aktualumo. Tarkim, jeigu dabar jūsų produktas būtų pristatytas Pasaulio futbolo čempionato kontekste, tai „Facebook“ šį įrašą naujienų sraute keltų į viršų labiau nei neįprastą naujieną.

– „Influencerio“ sekėjai nebūtinai bus iš tos vietovės, kurios jums reikia. Kartais „influencerį“ seka ne tik Lietuvoje gyvenantys žmonės, bet ir užsienio lietuviai ar užsieniečiai.

Tai priklauso nuo to, kokį turinį kuria nuomonės formuotojas savo paskyrose. Pvz., ar tai labiau vizualinis turinys, nuotraukos, ar tekstuose, aprašymuose, skiriamas mažas dėmesys lietuvių kalbai ir žinutės yra rašomos anglų kalba.

Reikia suprasti, kad „influenceriui“ įkėlus žinutę, ją gali pamatyti ir jums netikslinga auditorija, kuri negalės nusipirkti jūsų produkto. Tarkim, tai gerai žinomas sportininkas Lietuvoje, tačiau kelis metus atstovauja krepšinio klubui Italijoje. Didelė tikimybė, kad tarp šio sportininko sekėjų bus tos šalies gyventojai.

– Tarp „influencerio“ sekėjų yra įvairūs žmonės, kurie skiriasi pagal amžių, lytį, pomėgius ir t. t. Pvz., jeigu jūsų produktas yra specifinis, skirtas tik x auditorijai, yra nemaža tikimybė, kad nuomonės lyderiui įkėlus žinutę ją pamatys ir netikslinga auditorija.

– Ne visi „influencerio“, turinčio 100.000 sekėjų gali būti tikri žmonės. Rinkoje yra agentūrų, kurios padeda nusipirkti netikrų sekėjų – fiktyviai sukurtų anketų. Iš pirmo žvilgsnio netikra anketa mažai kuo skiriasi nuo tikros. Tačiau išanalizavus detaliau pamatysite, kad tokiose paskyroje nebūna įrašų. Rasite vieną, dvi nuotraukas.

Patikrinti, ar „influenceris“ gali turėti netikrų sekėjų „Instagrame“ galime „Socialblade“ puslapyje. Jums reikės tik įrašyti „influencerio“ vardą, pavardę arba slapyvardį ir sistema parodys, kelių mėnesių statistiką, kaip augo paskyra. Pvz., jeigu jūs matysite, kad nuomonės lyderis kasdien pritraukia po 100 naujų sekėjų, tačiau kelias dienas jis sulaukdavo po 3.000, vadinasi, yra ne maža tikimybė, jog buvo pirkti netikri sekėjai. Galutinai tuo įsitikinti reikėtų apsilankyti „influencerio“ paskyroje ir paanalizuoti jo sekėjus.

– Ar jūs prisimenate, ką prieš dvi savaites jums imponuojantis nuomonės lyderis įkėlė į savo socialinių tinklų paskyras? Drįsčiau abejoti.

Pasak mokslininko Edgaro Deilo, po dviejų savaičių žmonės dažniausiai prisimena tik 10% ką perskaito, 20% ką išgirsta, 30% ką pamato, 50% ką pamato ir išgirsta.

Plėtodami šią temą įdomų tyrimą padarė ir Kalifornijos „San Diego“ universiteto mokslininkai. Pasak jų išvadų, bendrai žmogus per dieną pamato, išgirsta apie 105 tūkst. žodžių. Tai yra didelis kiekis informacijos, kurios sraute atsiduria ir jūsų reklamuojamas produktas. Todėl klausimas, ar viena „influencerio“ žinutė paskatins žmogu pirkti produktą, nes visų pirmą tą reklamą reikės pamatyti, o tada jau prisiminti. Tai pat neatmeskite galimybės, kad per mėnesį nuomonės lyderis reklamuos dar kelis x produktus. Tai klientui prisiminti jūsų produktą bus dar sudėtingiau.

Alternatyva – „Facebook“ ir „Instagram“ reklama

Ar esate bandę sukurti ir administruoti reklamą „Facebook“? Pvz., turėdami savo produkto reklaminę nuotrauką ar vaizdo klipą, šiame socialiniame tinkle už 25 Eur galite pasiekti apie 24.000 žmonių.

Žinoma, kaina gali skirtis, mažėti arba didėti. Priklauso nuo turinio, auditorijos į kurią jūs taikote. Pliusas sukuriant ir administruojant reklamą patiems – tikslingai pasieksite tuos, kam jūsų produktas būtų aktualus. Jus dominančią auditoriją galite siaurinti pagal amžių, lytį, vietovę, pomėgį, specialybę ir t. t. Jūs galėsite patys nuspręsti, kiek kartų žmogus galės pamatyti reklamą. Tai pat galėsite testuoti, kuri nuotrauka, antraštė geriau pritraukia žmonių dėmesį, o nepasiteisinusią reklamą iškart išjungti.

Manau, „Facebook“ ir „Instagram“ reklama yra gera alternatyva tiems, kurie nori su mažesniu biudžetu pasiekti tikslesnę auditoriją.

Kodėl ir kaip reikėtų dirbti su „influenceriu“

Pasak rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“, žmogus labiausiai pasitiki ta reklama, kurioje produktą apžvelgia, rekomenduoja ar savo patirtimi dalinasi jam pažįstamas žmogus. „Influencerio“ reklama prieš tradicinę yra emociškai stipresnė. Būtent todėl įprastinėse reklamose dažnai matome žinomus žmones, kurie rekomenduoja produktą. Socialiniuose tinkluose lygiai tas pats. „Influencerio“ įkelta žinutė gali būti emociškai stipresnė už įprastinę reklamą. Tačiau, kad taip atsitiktų, jums reikia atlikti kelis veiksmus.

Pirmas – prieš pradedant dirbti su „influenceriu“ pasidomėkite plačiau apie reklamą „Facebooke“, „Instagrame“, kaip ji veikia, kokios yra kainos, kiek kainuotų pasiekti jūsų auditoriją.

Žinojimas padės jums derėtis dėl kainos ateity. Peržiūrėkite jums tinkančio nuomonės lyderio socialinių tinklų paskyras. Svarbu atkreipti dėmesį, koks žmonių įsitraukimas, iš kokių jie yra šalių, kiek yra produktus reklamuojančių žinučių.

„Socialblade“ puslapyje paanalizuokite „influencerio“ sekėjų prieaugį. Ten galėsite matyti, ar paskyros „Instagram“ augo organiškai, ar galimai buvo perkami sekėjai. Parašykite įmonėms, kurių produktus reklamavo „influenceris“, ir paklauskite, kaip sekėsi dirbi, ar įmonė patenkinta rezultatu. Manau, tik padarę šiuos žingsnius, jūs galite pradėti kalbėti su nuomonės formuotoju ar agentūra dėl turinio ir žinutės kainos.

Antra – pokalbis. Susitikimo metu pažiūrėkite, ar priešais jus sėdi partneris, kuris nori jums padėti pasiekti rezultatą, ar žmogus, kuriam svarbiau yra tik atlygis.

Tai galite pamatyti iš detalių – ar „influenceris“ dalinasi sėkmingais savo darbo su klientais pavyzdžiais, patirtimi, kas pavyko, kas ne, kokia statistika, ar jis pats prieš reklamos startą norėtų išbandyti jūsų produktą, paslaugą, ar yra supratimas, kad su viena žinute rezultatą bus pasiekti sunkiau, ar linkęs derėtis dėl kainos. Taip pat paklauskite, kokios reklaminės žinutės pasirodys artimiausiu metu.

Kalbant toliau apie turinį, žinutę, kuri pasirodys paskyroje, tai „influenceriui“ reikėtų suteikti laisvę. Nereikėtų jo apriboti. Padiskutuokite, kokie yra jūsų produkto ar paslaugos privalumai. Kaip tai parodyti, akcentuoti, jau turėtų jums pasiūlyti „influenceris“.

Taip pat nepamirškite, kad 100.000 sekėjų, turintis nuomonės lyderis, teoriškai turėtų būti įdomus ir žurnalistams. Naujienų portalai dažnai kaip pagrindinį naujienų šaltinį naudoja „influencerio“ įkeltą turinį. Todėl dirbdami su tokiu nuomonės lyderio jūs turite galimybę „išeiti“ už socialinių tinklų ribų ir pasiekti didesnę auditoriją.

Teisingai pasirinkę nuomonės formuotoją ir kartu sudėlioję strategiją, jūs galite pasiekti gerų rezultatų socialiniuose tinkluose.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Plačiau: https://www.vz.lt/rinkodara/2018/07/21/ka-reiketu-zinoti-dirbant-su-socialiniu-tinklu-zvaigzdemis#ixzz5M8sYjCRC

Exit mobile version