1. Pardavėjas yra registruotas Azijoje, tačiau per ebay (ar kitas internetines parduotuves) parduoda ir siunčia Azijos gamintojų prekes jau esančias ES šalyse (EU warehouse). Prie prekių aprašymo mažas prierašas mažomis raidėmis “Customs duty/Tax/VAT is NOT included in the price”. Prekes man kurjeris pristato be jokių papildomų mokesčių, t.y. sumoku tik tiek, kiek nurodyta internetinėje parduotuvėje. Kaip man teisiškai teisingai elgtis, norint šias prekes parduoti jau Lietuvoje? Ar galima šią prekę traktuoti kaip praėjusią išleidimo į laisvą apyvartą ES procedūrą, nes ji mane pasiekė jau kaip vartotoją?
- Nupirktas prekes galite parduoti Lietuvoje. Jūsų įmonės pelnas bus skirtumas tarp pirkimo ir pardavimo kainos. Jei esate PVM mokėtojas – turėsite sumokėti PVM mokestį Lietuvoje po prekės pardavimo kainos.
2. Pagal gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 18 str. 9 d. prekių ir paslaugų įsigijimo iš užsienio vienetų ir gyventojų atvejais išlaidos gali būti pagrindžiamos užsienio vienetų ir gyventojų surašytais dokumentais, jeigu iš šių dokumentų galima nustatyti ūkinės operacijos turinį.
Ar perkant prekes iš ebay ar kitų internetinių parduotuvių užtenka įvykusio sandorio “printscreeno”? Pagal mane taip išpildomos visos 18 str. 9 d. sąlygos, t.y. matosi ūkinės operacijos data, turinys, atsiskaitymas, transportavimas ir t.t.
Čia visur buvo kalbama apie individualią veiklą pagal pažymą ir prekes, kurių vertė didesnė kaip 150 EUR.
- Taip, užtenka “pristscreeno” ar išrašo iš ebay informacijos, jei joje yra pakankamai duomenų nustatyti operacijos turinį (turėtų matytis kas pirkta, kaina, pardavėjas, pirkėjas ir pan.)
3. Atsidariau imonę ir man riekia apmokėti paslaugas per Paxum arbe Payoneer mokejimų sistemą. Jose invoice neduoda, tiktai įrašą, kad pinigai buvo inešti ir kad pinigai buvo išsiųsti. Kaip man elgtis šioje situacijoje, kad nebūtų nesklandumų su mokesčiais?
- Svariausi dokumentai išlaidoms pagrįsti yra sąskaita-faktūra arba PVM sąskaita-faktūra (Invoice), arba čekis. Įprastai tiekėjas išrašo PVM sąskaitą-faktūrą (Invoice) pirkėjui, nepriklausomai nuo to ar pastarasis atsiskaito grynaisiais, banko pavedimu, ar per mokėjimo tarpinininkus. Visuomet rekomenduotina iš tiekėjo gauti sąskaitą faktūrą (Invoice), kuri ir būtų išlaidas pagrindžiantis dokumentas. Tačiau jei sąskaitą gauti sudėtinga, gali užtekti ir kitos tiekėjo ar tarpininko pateiktos informacijos: operacijos turinys (už ką mokama?), tiekėjo duomenys, pirkėjo duomenys. Informacijos tik apie pinigų įplaukas ir išlaidas nepakaks pagrįsti išlaidoms.