Kaip suplanuoti reklamos biudžetą ir preliminarius rezultatus?

Marketingo patarimai

  1. Pirmas įrašas būtų apie tai, kaip planuoti reklamos biudžetą ir preliminarius rezultatus.

    Šis labai paprastas instrumentas gali jums sutaupyti daug laiko ir padėti pasiekti nusistatytus tikslus. Kitaip tariant, papasakosiu apie tai, kaip aš planuoju savo reklamą.

    Tam, kad pasiektumėte pagrindinį tikslą, turite jį suskaidyti į mažus žingsnelius, kuriuos galite kontroliuoti.

    Tarkime jūsų užduotis yra per savaitę padaryti 3 paslaugų pardavimus.
    Jūs parduodate savo paslaugas susitikimo metu.
    Jūs žinote, kad jūs parduodate savo paslaugas tik per kas antrą susitikimą – konversija iš susitikimų į pardavimus yra 50 proc.
    Prieš susitikimą potencialūs klientai užpildo užklausos formą jūsų tinklapyje. 3 iš 5 užpildę užklausą, sutinka su jumis susitikti – 60 proc. konversija.
    Remdamiesi turimais duomenimis, jūs taip pat žinote, jog konversija iš tinklapio paspaudimų į užklausą yra apie 1 proc., o paspaudimas į tinklapį vidutiniškai kainuoja 0,10 euro.
    Ką galite padaryti su šiais duomenimis? Padaryti dekompoziciją. Štai kaip ji atrodo:

    3 pardavimai
    6 susitikimai (konversija 50 proc.)
    10 užklausų (konversija 60 proc.)
    1000 paspaudimų į tinklapį (konversija 1 proc.)
    Reklamos biudžetas 100 eurų (vid. paspaudimo kaina 0,10)
    Tai reiškia, jog per savaitę jūs turite padaryti 1000 paspaudimų į savo tinklapį, tada gausite 10 užklausų, iš kurių 6 sutiks su jumis susitikti ir 3 nupirks jūsų paslaugas.

    Taip jūs išskaidote savo tikslą iki veiksmų, kuriuos galite kontroliuoti. Šiuo atveju tai yra paspaudimai. Jei matote, kad jūs tokio reklamos biudžeto neturėsite – turite galvoti, kaip gauti nemokamų paspaudimų ir kiek jų reikės. Taip pat kartais dekompozicija atskleidžia, jog tikslai yra nerealūs ir sunkiai įgyvendinami. Tokiu atveju keliate sau kitus tikslus arba visai keičiate strategiją. Taip pat galite savęs klausti, ar tikrai jums apsimoka išleisti 100 eurų, kad gautumėte 3 pardavimus. Gal tokiu atveju jums visai neliks pelno?

 

2. Patarimas – kokius reklamos rodiklius reikia sekti kiekvieną dieną:

Šį kartą apie nuobodžius dalykus – reklamos rodiklius, kuriuos reikia sekti kasdieną. Įspėju, kad čia bus kažkiek skaičiavimo, bet tikrai nedaug. Pasistengsiu įtikinti, kodėl šių rodiklių žinojimas yra didelis privalumas.

➡ Peržiūrų ir paspaudimų konversija – kiek pamačiusiųjų reklamą ant jos paspaudė. Šis rodiklis skaičiuojamas taip: (paspaudimų skaičius / peržiūrų skaičiaus) *100. Tarkime jūsų reklamą pamatė 1000 žmonių ir ant jos paspaudė 10. Skaičiuojame: 10/1000*100=1%. Kuo mažesnę konversiją turėsite, tuo daugiau mokėsite už vieną paspaudimą. Ką reiškia, jei konversija labai maža? Jūsų skelbimas yra nepatrauklus žmonėms. Ką reikia keisti? Skelbimo tekstą, antraštę, paveiksliuką, pergalvoti pasiūlymą, kelti video.

➡ Kaina už paspaudimą (CPC – Cost per Click) – kiek jūs sumokate už vieną paspaudimą? Skaičiavimas labai paprastas: reklamos biudžetui skirtas lėšas padalinkite iš paspaudimų skaičiaus. Pavyzdžiui, reklamai išleidote 10 eurų ir sulaukėte 100 paspaudimų. Vieno paspaudimo kaina yra 0,10 euro (10/100). Paspaudimo kaina yra didelė, jei jūsų skelbimas yra nepatrauklus žmonėms. Jei peržiūrų ir paspaudimų konversija yra maža, reiškia ir paspaudimas jums kainuos brangiau. Kaip mažinti paspaudimo kainą? Lygiai kaip ir su peržiūrų ir paspaudimų konversija reikia gerinti patį skelbimą.

➡ Paspaudimų ir užklausų konversija – kiek naudotojų, užėjusių į jūsų tinklapį, užpildė užklausos formą. Šis rodiklis skaičiuojamas taip: (užklausų skaičius / paspaudimų į tinklapį skaičius)*100. Rodiklis yra išskiriamas procentais. Pavyzdžiui, į jūsų tinklapį užėjo 132 naudotojai, 4 užpildė užklausą. Skaičiuojame: 4/132*100=3,03%. Kokia yra optimali konversija? Sunku pasakyti, priklauso nuo nišos. Tačiau 2-5 proc. konversija yra optimalus variantas. Jei konversijos rodiklis yra mažesnis nei 1 proc., tada reikėtų susirūpinti. Mažas konversijos rodiklis reiškia, jog reikia daryti pakeitimus tinklapyje: jūsų pasiūlymas nepatrauklus, svetainė atrodo nepatikimai ir morališkai pasenusi. Jums reikia atsakyti į klausimus: ar tinklapyje nuotraukos yra kokybiškos? Ar yra atsiliepimų skyrelis? Ar yra nurodyti įmonės rekvizitai? Kaip jūs skiriatės nuo konkurentų? Ar tinklapyje yra video? Ar tinklapyje yra live chat? Ir kt. Studijuokite geriausius tinklapius ir žiūrėkite, ko neturi jūsų tinklapis.

➡ Užklausos kaina. Tiesiog reklamos biudžetą padalinkite iš užklausų skaičiaus. Jūs turite žinoti, kiek jums kainuoja potencialaus kliento palikta užklausa. Pradėsite visai kitu greičiu atsakinėti į užklausas, kai paskaičiuosite, kiek jos jums kainuoja. O šiaip rodiklis matuoja reklamos efektyvumą. Jeigu jūs turite dvi Facebook kampanijas: iš vienos kampanijos užklausa kainuoja 3 eurus, iš kitos 1 eurą. Gal vertą visą biudžetą investuoti į antrą kampaniją? Jeigu jūs šitą rodiklį sekate ilgą laiką, galite labai tiksliai nuspėti, koks reklamos biudžetas reikalingas tam, kad sugeneruotumėte planuojamą skaičių užklausų.

➡ Užklausų ir pardavimų konversija. Kiek potencialių klientų, kurie užpildė užklausą, tapo jūsų klientais (nupirko paslaugas). Šis rodiklis skaičiuojamas taip: (pardavimų skaičius / užklausų skaičius)*100. Rodiklis yra išskiriamas procentais. Pavyzdžiui, gavote 15 užklausų, iš kurių 4 tapo klientais. Skaičiuojame: 4/15*100=26,66%. Jei rodiklis yra mažas, tai gali reikšti kelis dalykus. Jūs neefektyviai parduodate telefonu arba susitikimo metu. Taip pat tai gali reikšti, jog jūsų užklausos yra netikslinės (pvz.: daug užklausą užpildžiusių žmonių yra nemokūs).

➡ Vidutinis čekis. Kiek vidutiniškai jūs gaunate pajamų iš vieno pardavimo. Pajamas daliname iš pardavimų skaičiaus. Kodėl svarbu sekti šį rodiklį? Galite lengvai paskaičiuoti, kiek turite padaryti pardavimų, norint pasiekti užsibrėžtą tikslą. Jeigu jūs darote daug pardavimų, tačiau jūsų vidutinis čekis nėra didelis, jums verta apgalvoti, kaip jūs galite pakelti vidutinį čekį. Taip jūs galite padidinti pajamas vienu veiksmu.

 

3. Patarimas – Ką daryti, jei potencialūs klientai dažnai palieką „krepšelį“ neapmokėtą?

 

Šį kartą patarimas e-parduotuvių turėtojams. Įrašas trumpesnis, tačiau turiu jums konkretų patarimą.

Ką daryti, jei potencialūs klientai dažnai palieką „krepšelį“ neapmokėtą? O gal jūs galvojate, jog jums ši situacija neaktuali? Siūlau iš karto dabar per Google Analytics pažiūrėti, kiek yra tokių atvejų.
Tikriausiai dažnai tenka susidurti su atveju, kai potencialus klientas įsideda į krepšelį prekių, tačiau palieka „krepšelio“ puslapį neapmokėjęs. Kaip sprendžiate šią problemą? Siūlau krepšelio puslapyje parašyti tokį tekstą „apmokėkite per 20 min ir gaukite papildomą 5 proc. nuolaidą visam krepšeliui“. Labai nesudėtingas pakeitimas, tačiau gali žymiai padidinti pardavimų kiekį.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to Top